3 creatieve kansen voor je marketing met Hemelvaart
Kerst. Pasen. Moederdag. Op de meeste feestdagen vliegen de aanbiedingen, reclames en winacties je om de oren. Maar Hemelvaart? We horen de krekels bijna tjirpen, zo stil blijft het rondom deze feestdag. Dat terwijl half werkend Nederland vrij is. En gezien de weersvoorspellingen is de kans groot dat zij deze dag thuis doorbrengen terwijl ze het web afspeuren naar korting. Met deze tips haal jij het maximale uit Hemelvaart.
#1 Geef gratis verzending weg (of korting voor een langere levertijd)
Rond de feestdagen is het altijd extra druk bij de pakketdiensten. Tel daarbij op dat ze op feestdagen meestal niet werken en je rekensom is af: een vertraagde levertijd. Werk je zelf ook niet met Hemelvaart? Overweeg dan om je producten gratis te verzenden of laat mensen zelf kiezen voor een extra korting als ze een week wachten op het product. Aangezien Nederlanders en korting een gouden combinatie zijn, is de kans groot dat jij het wat rustiger hebt na de feestdagen en je klanten blij zijn met hun besparing.
#2 Zoekt en gij zult vinden
Hemelvaart wordt gezien als de 40e paasdag. Wist je niet hè? Met Pasen verstopten verschillende bedrijven paaseieren in hun webshop of winkel. Maar net als thuis kán het bijna niet anders of er zijn een paar eieren achtergebleven. Zet een actie op rondom deze vergeten paaseieren. Desnoods leg je er wat extra neer 😉 Voorbeeld: de online shopper die één van de laatste 10 paaseieren vindt, krijgt jouw actieproduct gratis als extra in de virtuele winkelmand.
Natuurlijk kun je deze actie ook op een andere manier uitvoeren. Plaats bijvoorbeeld in 10 productbeschrijvingen het woord ‘hemels’ + een unieke kortingscode en laat de gelukkige vinders deze code invoeren in hun winkelmandje.
#3 Verloot een Hemelse verrassing
Kansspelen doen het altijd goed. Wie wil er immers niet een weekend weg / dag naar de sauna / verrassingspakket met chocolade winnen? Geef bij aankoop van elke € 50,- op Hemelvaartsdag een gratis (virtueel) lot weg. Vrijdag – dan zijn veel mensen nog vrij – doe je de trekking en breng je de winnaars op de hoogte. Bonus: je social media-bereik krijgt waarschijnlijk een boost. Grote kans namelijk dat de winnaars hun geluk delen met vrienden.
Ook leuk: speel in op het woord ‘vaart’ en beloon je trouwe klanten met een gratis boottocht in een Nederlandse stad. Of, als je het grootser wil aanpakken, een vakantie op een cruiseschip.
Of ga voor een leuke pinksteractie…
Is Hemelvaart te kort dag voor jouw bedrijf? Op 9 juni is het Pinksteren. Met een leuke twist zijn deze acties op die feestdagen prima in te zetten.
Heb je behoefte aan creatieve content voor je website? Neem gerust contact met me op.
Voordat je verdergaat…
Zelf aan de slag met je online zichtbaarheid? Download dan het gratis e-book!